Wedstrijdverslag 11-11-2023: VV SPUI 3 – VV STEEN 2 ZA 3-0

4539PC
SPUI

Veni, Vedi Vici of Veni Vedi Defui,

6e competitie wedstrijd op het programma. Alle wedstrijdverslagen schrijf ik vanuit de beleving van de assistent trainer.

Vandaag stond de wedstrijd tegen de koploper op het programma, zoals alle wedstrijddagen sta ik s morgens op met de gedachte VEBI VEDI VICI , of te wel: Ik KWAM, IK ZAG en IK OVERWON een wel bekende uitspraak van Julius Caesar, toen hij aan de rand van de Rubicon rivier stond, nadat hij diverse veldslagen had gewonnen en met zijn legioen terugkeerde naar Rome. 2000 jaar later is deze uitspraak nog actueel, echter vandaag moet deze tekst worden aangepast in VRNI, VEDI, DEFUI, vrij vertaald IK KWAM IK ZAG EN VERLOOR.

Deze tegenstander is zeer goed en was op individuele technische vaardigheden, in loopsnelheid, en spelsysteem een maatje te groot voor ons. SPUI 3 is terecht koploper.

MAAR, wij hebben zeer hard gewerkt en geprobeerd ons eigen voetbal systeem ten uitvoer te brengen, CHAPEAU! Klasse heren.

De versnapering na de wedstrijd was dik verdiend!

1e helft,

De eerste 15 minuten werden wij overlopen door SPUI, wij hadden niet in te brengen In de 9e minuut viel al reeds de 1-0, Langzaam herpakten wij ons maar wij kwamen niet in ons niveauaandeel in spel en het creëren van kansen.Toch lukte het ons om een aantal maal om halbezit te hebben, met meer dan 8x te passen, zonder aanraking van de bal van de tegenstander. Na een paar spelde prikken, aan beide kanten, was het rust.

Ruststand: 1-0.

2e helft

Na de hervatting begonnen wij voortvarend, wij gaven 6 corners weg in 7 minuten, wij rechten onze rug, zoals een team van STEEN dit hoort te doen, mouwen op stropen en hard werken. Toch viel de 2-0 en zo’n 10 minuten later de 3-0 na wat omzettingen en invallers ruim baan te geven op speelminuten, kwam onze aanvoerder hard in botsing met een tegenstander en moest geblesseerd van het veld, speelden wij de wedstrijd uit.

Eindstand 3-0

Reflectie assistent-trainer;

De assistent trainer is tevreden met de nederlaag omdat iedereen 100% heeft gegeven. De tegenstander was beter dan ons. Helaas pindakaas, ow neen, het was geen pindakaas maar een bak bier vanwege de getoonde inzet.

Thanx Bouys